Львівський стартап Newoldstamp: історія, залучення відомих клієнтів та інше

Стартап Newoldstamp – це платформа для генерування email-підписів з офісом у Львові. Еmail-підпис можна розмістити після тексту листа. Такий підпис складається з ім’я відправника, його контактних даних, фото чи логотипу компанії. Сервіс дає змогу додавати клікабельні іконки, інтерактивні банери та кнопку швидкого реагування, яка дозволяє перейти на сайт компанії, пише lviv-trend.

Як виникла ідея?

Маркетолог за освітою Володимир Заставний працював менеджером з маркетингу, а потім – директором з маркетингу. Водночас він брав участь у молодіжній організації AIESEC, де одного разу запропонували зробити собі професійні email-підписи двома мовами. Тоді Володимир вирішив зробити такі підписи для всіх 25 топ-менеджерів компанії, в якій він працював.

Володимир Заставний

Спершу потрібно було розробити дизайн, тоді затвердити його в директора, а вже потім узгодити реалізацію підписів із технарями. Як маркетолог, він розумів, що підписи точно не зашкодять просуванню бренду й залученню клієнтів. Однак не всі працівники компанії хотіли самотужки робити підписи, тож він вирішив створити онлайн-сервіс підписів для корпоративної пошти.

Володимиру потрібна була команда, оскільки він програмувати не вмів. Через пів року залучив свого знайомого, той зробив першу версію продукту – простий сервіс, що дозволяв створювати підписи з мінімальною кількістю функцій. Newoldstamp мав 4 шаблони, де можна було змінювати кольори, зображення та банери.

Одна з перших версій Newoldstamp

Запуск проєкту

Вже на початку 2015 року запустили сайт. Володимир звільнився зі своєї роботи, щоби цілком поринути в проєкт. Потім найняв програміста, який зголосився працювати на неповну ставку, та студентку-маркетологиню.

Щоби зрозуміти, чи варто розвивати ідею, сервіс один рік працював безкоштовно. Через пів року сайт вже залучав по 500 людей на день, з яких приблизно 100 створювати собі підписи. За рік кількість відвідувачів виросла до 1000–1500 осіб на день, з них приблизно 200 створювали підписи. Сервіс просували завдяки SEO-оптимізації сайту та додаванню банера з гіперпосиланням на сервіс у кожному безкоштовному підписі.

Згодом стартап почав отримувати прохання від компаній створити корпоративну версію сервісу, аби вони могли створювати підписи централізовано для своїх працівників. Тож наступні пів року команда розробляла платну версію для компаній. За допомогою платного акаунта представник компанії, наприклад, директор, міг зареєструватись, створити за кілька хвилин підписи для співробітників, а тоді розіслати їх поштою. У розширеній версії сервісу розробники також надали доступ до аналітики, банерних кампаній та інших даних.

Труднощі на шляху

Стартап команда розвивала за власні гроші й без інвестицій. На реалізацію ідеї витратили орієнтовно 10 000 доларів. Сподівалися, що після запуску платної версії відразу ж з’являться клієнти, оскільки заявок від бізнесу було чимало. Проте сталося не так, як гадалося: у день запуску платних акаунтів продати їх змогли в невеликій кількості. Це сталося тому, що деякі клієнти не дочекалися і зробили підписи самотужки, а ще частина пішла до конкурентів.

Водночас кількість клієнтів, які приходили по безкоштовний підпис, лише зростала, а отже, ріс трафік на сайті. Наприкінці 2015-го 2000 користувачів, які приходили на сайт щодня, створювали орієнтовно 400 підписів.

Інша проблема, яка виникла, була пов’язана з програмуванням. Для реалізації проєкту обрали скриптову мову PHP, однак з часом з’ясували, що ця мова запроста й не може реалізувати деякі функції, які просили клієнти. Довелося переписувати продукт наново, що зайняло понад рік часу й потребувало багато матеріальних витрат. Використали програмний каркас Ruby on Rails, що написаний на мові Ruby.

Великі клієнти

Сервіс приковував до себе увагу завдяки пошуковій оптимізації та створенню відгуків. Також писали статті про стартап на інших сайтах. У 2016 році американський журнал Forbes порекомендував Newoldstamp, після чого про проєкт написали в багатьох ЗМІ.

Згодом почали звертатися великі компанії з усього світу, як-от агрегатор таксі Lyft, телекомунікаційна компанія Vodafone, виробник харчових продуктів Nestle, мережа кафе Starbucks та інші. Їхні маркетологи шукали централізоване рішення для email-підписів і виходили на Newoldstamp. Водночас не всі великі компанії впроваджували підписи централізовано. Дехто робив різні шаблони, залежно від франшизи та локації. Були також компанії, які впроваджували такі підписи лише в деяких країнах, зокрема Coca-Cola.

Зверталися також українські банки, проте на той час вони використовували надто застарілі email-клієнти, які американські банки використовували ще наприкінці ХХ століття, тому запропонувати їм своє рішення сервісу не вдалося.

Участь у 500 Startups

Команда заробляла на сервісі за моделлю підписки на пакети (у пакетах 25–100 підписів). Для закладів освіти, а також громадських організацій зробили знижки. Спеціальний пакет також створили для стартапів. Від 2015-го по 2019 рік сервіс створив 9854 оплачених акаунти, на кожному з яких створювали орієнтовно 500 підписів щодня.

Якщо на початках стартап розвивався тільки за гроші, які приносили клієнти, то потім постала потреба в інвестиціях. Тому, команда подала заявку на участь у відомий американський акселератор (прискорювач стартапів) 500 Startups. Newoldstamp пройшов відбір і став одним із 35 учасників програми з-поміж 2000 претендентів із 74 країн світу. З українських стартапів пройшов відбір лише він. Команда отримала 150 тисяч доларів інвестицій.

Як розповів Володимир Заставний виданню AIN.UA, спочатку не наважувалися подаватися на цей акселератор, розглядали лише акселератори галузеві. Проте представники 500 Startups приїхали до Львова, тож команда мала змогу з ними поспілкуватися наживо і змінити думку. Про те, що стартап був обраний у програму, команда дізналася тільки за кілька тижнів до початку програми. За короткий проміжок часу довелося налагоджувати віддалену роботу, оформити візи та квитки для команди.

Конкурс проходив у декілька етапів: заповнення форми з інформацією про стартап; проходження серії коротких інтерв’ю; отримання індивідуального завдання. Після цього стартапи отримували запрошення на онлайн-зустрічі, на яких впродовж чотирьох днів слухали лекції та виконували завдання. Учасників цього акселератора консультували відомі ментори.

Участь у 500 Startups дала змогу залучити інвесторів і зрозуміти, як розвиватися надалі. Інвестиції допомогли найняти кваліфікованих фахівців та провести рекламні кампанії.

Довідка: 500 Startups – це американський фонд, який інвестує у стартапи. Він має інвестиційних партнерів і радників по всьому світові. Фонд заснували у 2010 році Дейв МакКлюр і Крістін Цай. Станом на 2021 рік тут інвестували в понад 2400 компаній. Серед українських стартапів фінансування отримали, крім Newoldstamp, такі українські проєкти, як myTips, TRData та LeadScanner.

У вересні 2021 року 500 Startups здійснив ребрендинг, тоді фонд змінив назву на 500 Global і розширив свою інвестиційну стратегію, почавши фінансувати стартапи не лише на початковій стадії.

Comments

.,.,.,.